Лабораторні роботи
Лаболаторна робота№1
Галузяк Зої Петрівни 1 МБ ОПНЗ
Тема:Застосування засобів інформаційно-комунікаційних технологій зГалузяк Зої Петрівни 1 МБ ОПНЗ
метою підвищення ефективності навчання
Мета: ознайомитися із способами та засобами застосування
інформаційно-комунікаційних технологій з метою підвищення ефективності
навчання, у самостійній та позааудиторній роботі.
Обладнання: 1. Електронний курс лекції 1.
2. Комп’ютер з ОС Windows та пакетом програм Microsoft Office, підключений
до локальної мережі ВДПУ та мережі Інтернет.
Відповіді на контрольні запитання
1. Чи можна ототожнювати поняття «комп’ютерна технологія
навчання» та «інформаційна технологія», відповідь обґрунтувати.
Інформаційні технології – це узагальнююче поняття, що описує різні
методи, способи та алгоритми збирання, зберігання, оброблення, представлення
і передавання інформації.
Під інформаційними технологіями розуміють також способи і засоби
збирання, оброблення та передавання інформації з метою одержання нових
відомостей про об’єкт, що вивчається, або – сукупність знань про способи і
засоби роботи з інформаційними ресурсами.
У зв’язку з тим, що навчально-виховний процес неможливий без обміну
інформацією, то всі педагогічні технології є інформаційними.
Необхідно виокремити поняття «комп’ютерна технологія навчання», що
не можна ототожнювати з поняттям «інформаційна технологія», тому що
поняття технології інформатизації освіти значно ширше, ніж тільки технологія
використання інформаційних і комунікаційних технологій у сфері освіти. Це
поняття включає увесь комплекс прийомів, методів, способів і підходів, цілей
інформатизації освіти, що забезпечують їх досягнення.
2. Які перспективи розвитку Інтернет, як ці перспективи можуть
вплинути на навчальний процес ВНЗ?
Говорячи про перспективи розвитку і вдосконалення Internet-технологій,
слід відзначити, що найбільш багатообіцяючим напрямом їх розвитку є продукт
Java компанії Sun Microsystems. Java - це інтерпретована мова програмування,
спеціально розрахована для розробки програмних прикладних застосувань у
відкритому мережному середовищі. В останні роки мова Java набуває все
більшої популярності, практично всі спеціалізовані Internet-навігатори містять у
своєму складі вбудовану підтримку Java. Наявність такої мови програмування
потенційно зможе вирішити ряд найбільш істотних проблем і зняти деякі
обмеження, що є в системі WWW, а саме: відсутність достатнього рівня
інтерактивності, контроль вигляду електронного документа, набір стандартних
форматів вбудованої графіки та інших мультимедійних об'єктів.
У процесі розвитку Internet-технологій необхідно вирішити ряд інших
істотних проблем, пов'язаних не з технологічними або технічними аспектами
функціонування мережі, а швидше з організаційно-правовими. До таких
проблем передусім необхідно віднести питання реалізації законів про експорт і
авторські права, оскільки досі немає чіткої регламентації того, що в мережі
Internet захищено авторським правом і, отже, підпадає під дію національних і
міжнародних правових актів про захист авторських прав. У міру комерціалізації
мережі Internet поступово втрачає своє перше призначення - доступ до
глобальних інформаційних ресурсів з освітньою, дослідницькою або просто
пізнавальною метою. Сьогодні Internet все більше надає комерційну і рекламну
інформацію, практично відтісняючи на другий план некомерційні джерела
інформації. Зберегти розумний баланс між різними інформаційними
джерелами, інформаційними службами і послугами можна тільки за наявності
адекватної системи управління мережею. Це сприяло поступовому
перевтіленню Internet з абсолютно вільного, відкритого і малокерованого
мережного середовища на мережу, що має певну інформаційну політику, яка,
зберігаючи відкритість мережі, допомогла б збалансованому розвитку Internet.
3. Які послуги надає Інтернет, яку користь від них може одержати
викладач, студент?
Через глобальну телекомунікаційну мережу Інтернет можливий миттєвий
доступ до світових інформаційних ресурсів (електронних бібліотек, баз даних,
сховищ файлів та ін.).
Головною якістю Інтернет є наявність величезної кількості інформації
різними мовами. Така інформація не призначена безпосередньо для
застосування в якості навчального матеріалу, проте, для багатьох користувачів
можливість роботи в Інтернеті на заняттях слугує важливим мотивом їхньої
поведінки.
Однією з цікавих і корисних властивостей мережі Інтернет є наявність
механізмів пошуку. Для забезпечення ефективного пошуку інформації в
комп’ютерних мережах застосовуються технології пошуку інформації, мета
яких – збирати дані про інформаційні ресурси глобальної комп’ютерної мережі
та надавати користувачам можливість швидкого пошуку інформації.
Тобто, як викладач, так і студент може використовувати послуги
Інтернету, проте потрібно враховувати і недоліки.
4. Які властивості Інтернет, їх використання в навчальному процесі
ВНЗ?
Властивості мережі Інтернет як освітнього середовища можна поділити
на такі групи:
Додаткові освітні послуги для учнів і участь в глобальному діалозі з
учнями і викладачами всього світу; одержання мовної практики при
спілкуванні в «онлайнових» телеконференціях; участь в проектах, заснованих
на співробітництві учнів всього світу;
Розширення інформаційних ресурсів: каталогів кращих світових
бібліотек; доступ до світових баз даних та баз знань;
Самоосвіта і підвищення кваліфікації вчителів: використання в своїй
професійній діяльності більш широкого спектру навчальних матеріалів;
підвищення кваліфікації за допомогою дистанційного навчання; підтримка
професійних контактів з колегами;
Нові організаційні форми і методи навчання: дистанційне навчання;
мережеві, дидактичні, розвиваючі ігри; метод телекомунікаційних проектів;
метод інформаційного ресурсу; метод комп’ютерних конференцій; метод
реіфікації)
5. У чому полягає новий підхід до освіти за умови використання ІКТ?
Новий підхід до освіти за умови використання ІКТ полягає в
інформатизації освіти.
Інформатизація освіти (ІО) – це сукупність взаємопов’язаних
організаційно-правових, соціально-економічних, навчально-методичних,
науково-технічних, виробничих та управлінських процесів, спрямованих на
задоволення інформаційних, обчислювальних і телекомунікаційних потреб
учасників навчально-виховного процесу, а також тих, хто цим процесом керує
та його забезпечує.
Матеріальною основою інформаційних технологій, за допомогою яких
здійснюється збирання, збереження, передавання й оброблення інформації є
програмно-технічні засоби, що використовують відповідні програмні продукти.
6. Які позитивні і негативні наслідки використання ІКТ в навальному
процесі?
Позитивні чинники ІКТ в навчальному закладі:
1. Індивідуалізація та диференціація навчання.
2. Підвищення активності учасників освітнього процесу.
3. Допомога в інтенсифікації навчального процесу.
4. Підвищення мотивації навчання.
5. Створюють умови для самостійної роботи.
6. Сприяють формуванню самооцінки в студентів.
7. Створюють комфортне середовище навчання.
Негативні чинники ІКТ в навчальному закладі:
1. Мінімум обмежене живе спілкування викладача і студента.
2. Згортання соціальних контактів, скорочення соціальної взаємодії і
спілкування.
3. Позбавляє студентів можливості проведення реальних дослідів своїми
руками, що негативно позначається на результатах навчання.
4. Здоров’я усіх учасників начального процесу.
5. Використання студентами уже готових інформаційних ресурсів.
7. Наведіть критерії, за якими характеризуються інформаційні
технології.
ІТ характеризуються такими категоріями:
– предметом (об’єктом);
– метою процесу є збирання даних;
– засобами здійснення процесу є програмні, апаратні та програмно-
обчислювальні комплекси;
– процеси обробки даних поділяються на операції відповідно до заданої
предметної області;
– керувати процесом мають особи, які приймають рішення;
– критеріями оптимізації процесу є своєчасність доставки інформації
користувачу, її надійність, достовірність, повнота.
8. У чому полягають переваги інформаційних технологій в навчальному
процесі в порівняні з традиційним навчальним процесом?
З традиційної, контролюючої функції акцент у його діяльності
переноситься на функцію управління зовнішніми чинниками: формування
вказівок, визначення характеру інформаційного середовища, включення
самостійних завдань у структуру занять (лекційних, семінарських, самостійної,
контрольної роботи та ін.), вибір методів роботи відповідно до поставленої
мети. Керуючи зовнішніми чинниками, викладач створює умови для розвитку
внутрішньої самостійності – цільових і вольових настановок, рефлексії,
виявлення цінностей.
У традиційній системі професійного навчання студентові часто
відводиться пасивна роль об’єкта пізнавальної діяльності, який сприймає, а
потім, як правило, відтворює інформацію. Що і за яким порядком вивчати, де
знайти інформацію, як і де можна її використати, тощо – ці питання
регламентуються навчальною програмою та викладачем. Такий підхід не дає
можливості формувати майбутнього фахівця як особистість, розвивати в ньому
творчі можливості.
Пізніше, залишившись без керівників, які супроводжували його у вищому
навчальному закладі, молодий фахівець виступає у професійному плані
безпомічним.
На нашу думку, важливим для кожного студента є здатність до
неперервного пошуку нових, актуальних знань, грамотного здійснення
інформаційних процесів (пошуку, збереження, перероблення, розповсюдження)
– одна з професійних компетентностей фахівця в будь-якій галузі, що визначає
успішність його особистісного зростання, соціальні потреби.
9. Наведіть характеристику мультимедійних технологій та в чому
полягають переваги їхнього використання в навчальному процесі ВНЗ?
Найбільшого поширення в навчальному процесі набули мультимедійні
технології (мультимедіа від англ. multi – багато, media – середовище), що є
одним із найбільш перспективних і популярних педагогічних інформаційних
технологій. Вони дозволяють створювати цілі колекції зображень, текстів і
даних, що супроводжуються звуком, відео, анімаціями, іншими візуальними
ефектами (Simulation); включають в себе інтерактивний інтерфейс та інші
механізми управління.
Ураховуючи те, що нині розробляються та широко використовуються
мультимедійні програмно-педагогічні продукти на різних етапах занять,
відкривається можливість їх використання в проведенні аудиторних занять,
факультативних, додаткових занять, для самостійної та позаурочної роботи.
10. Охарактеризуйте єдине інформаційне освітнє середовище та
технологію його наповнення і використання в навчальному процесі ВНЗ?
Єдине інформаційно-освітнє середовище – це інтегроване середовище
інформаційно-освітніх ресурсів (електронні бібліотеки, навчальні системи і
програми), програмно-технічних і телекомунікаційних засобів, правил їхньої
підтримки, адміністрування і використання, що забезпечують єдині
технологічні засоби інформації, інформаційну підтримку і організацію
навчального процесу, наукових досліджень, професійне консультування.
Робота в ЄІОС потребує відповідної підготовки всіх його учасників. Тому
висувається актуальна проблема – розроблення певних методичних підходів до
використання засобів ІКТ у реалізації розвивального навчання, розвитку
особистості, вміння здійснювати, прогнозувати результати своєї діяльності,
пошук шляхів вирішення і методів розв’язання задач – як навчальних, так і
методичних, практичних. Проте, для того, щоб ЄІОС відповідало вимогам, його
необхідно оновлювати та доповнювати, забезпечувати психолого-
педагогічними і методичними розробками на виявлення оптимальних умов
використання засобів ІКТ з метою інтенсифікації навчального процесу,
підвищення ефективності та якості.
Інформаційне освітнє середовище реалізується з використанням Веб-
технологій та відповідає вимозі відкритості. Централізація методичного та
програмного забезпечення, з одного боку, широкий доступ до представлених
знань за допомогою корпоративних засобів комунікації, з іншого боку, –
дозволяють оперативно оновлювати і розв’язувати поставлені завдання,
наповнювати зміст навчального середовища відповідно до нових знань і
технологій.
Створення та постійне оновлення ЄІОС інтегрує накопичені у ВНЗ
науково-методичні напрацювання, кадровий потенціал, інформаційні ресурси і
технології, наявну інформаційно-комунікаційну інфраструктуру та
організаційні структури системи освіти
11. Що спільного та різного в поняттях «комп’ютерні технології»,
«інформаційні технології»?
Інформаційні технології (ІТ) – сукупність методів і програмно-
технічних засобів, об'єднаних в технологічний ланцюг, що забезпечує збір,
обробку, зберігання і відображення інформації з метою зниження
трудомісткості її використання, а також для підвищення її надійності і
оперативності.
Комп’ютерні технології навчання – це процеси збору, переробки,
зберігання і передачі інформації за допомогою комп’ютера тому, хто
навчається. До теперішнього часу найбільшого поширення набули такі
технологічні напрямки, в яких комп’ютер є:
– засобом для надання навчального матеріалу студентам з метою
передачі знань;
– засобом для визначення рівня знань та контролю за засвоєнням
навчального матеріалу;
– універсальним тренажером для придбання навичок практичного
застосування знань;
– засобом для проведення навчальних експериментів і ділових ігор з
предмету вивчення; – одним з найважливіших елементів у майбутній
професійній діяльності студента.
12. Охарактеризуйте:
− дистанційне навчання;
− дистанційні олімпіади, конкурси;
− віртуальні бібліотеки;
− віртуальні словники;
− віртуальні музеї.
Наведіть приклади їх використання в навчальному процесі ВНЗ.
Дистанцiйне навчання — це форма навчання з використанням
комп’ютерних і телекомунiкацiйних технологiй, якi забезпечують iнтерактивну
взаємодiю викладачiв та студентiв на рiзних етапах навчання i самостiйну
роботу з матерiалами iнформацiйної мережi. Наприклад, викладач може на
дистанції викладати матеріал, проводити пари.
Дистанційні олімпіади, конкурси – це форма роботи з використанням
комп’ютерних і телекомунiкацiйних технологій для проведення олімпіад і
конкурсів в дистанційному режимі. Наприклад, кафедра проводить олімпіаду в
дистанційному режимі для усіх студентів Факультету математики, фізики і
технологій.
Віртуальна бібліотека – це розподілена у просторі телекомунікації
мережа загального користування, орієнтована на обмін даними між
бібліотеками. Середовище віртуальної бібліотеки складається з ряду бібліотек,
територіально віддалених одна від одної, які виконують функції інтегрованого
спілкування й отримання інформації про бібліотечні ресурси. Наприклад,
віртуальна бібліотека навчального закладу обмінюється інформацією з іншими
закладами.
Віртуальний словник — словник, що містить особливим чином
закодовані словникові статті, що дають змогу здійснювати швидкий пошук
потрібних слів, часто з урахуванням морфологічних форм і з можливістю
пошуку словосполучень (прикладів вживання), а також з можливістю зміни
напряму перекладу (наприклад, українсько-російський або російсько-
український). Наприклад, словник іншомовних слів з певної дисципліни.
Віртуальний музей – це музей, що існує у глобальній інформаційно-
комунікаційній мережі Інтернет завдяки об’єднанню інформаційних і творчих
ресурсів для створення принципово нових віртуальних продуктів: віртуальних
виставок, колекцій, віртуальних версій неіснуючих об'єктів та ін. Наприклад,
віртуальний музей університету.
13. Навести характеристику ППЗ та використання їх у навчальному
процесі ВНЗ.
ППЗ — сучасний електронний мультимедійний підручник — це цілісна
дидактична система, що заснована на використанні комп’ютерних технологій і
засобів Інтернету і яка ставить за мету забезпечити навчання за
індивідуальними і оптимальними навчальними програмами з керуванням
процесу навчання.
Нині ринок електронних освітніх ресурсів розвивається швидкими
темпами, викладачам пропонується значний вибір педагогічних програмних
засобів (ППЗ). З кожним днем можливості ресурсів, що спрямовані на
підвищення ефективності освітнього процесу та якості знань студентів,
зростають.
Виправданим та ефективним є використання ППЗ у навчальному процесі,
якщо вони мають високий рівень інтерактивності, що забезпечує діалог
студента з комп’ютером, а це, в свою чергу, відбувається тоді, коли
здійснюється співпраця між студентом і комп’ютером. Наслідками такої
співпраці є високий рівень мотивації щодо розв’язання поставлених завдань
учасниками процесів, що вивчаються.
14. Які електронні навчальні ресурси найбільш ефективні в навчальному
процесі ВНЗ? Відповідь обґрунтуйте.
Електронні ресурси – це електронні дані (у вигляді символів, графічних,
звукових, відео даних, або їх комбінацій), які можуть бути розміщені на будь-
якому електронному носії, а також опубліковані в локальній чи глобальній
мережі. Електронні освітні ресурси (ЕОР) – це навчальні, наукові,
інформаційні, довідкові матеріали та засоби, розроблені в електронній формі та
представлені на носіях будь-якого типу або розміщені у комп’ютерних
мережах, які відтворюються за допомогою електронних цифрових технічних
засобів і необхідні для ефективної організації навчально-виховного процесу, в
частині, що стосується його наповнення якісними навчально-методичними
матеріалами.
ППП становлять електронні варіанти навчально-методичних матеріалів:
комп’ютерні презентації; електронні словники, посібники; довідники;
лабораторні практикуми з використанням моделювання; програми-тренажери;
тестові програми.
15. Схарактеризуйте віртуальні моделі, їх переваги та недоліки
використання в навчальному процесі ВНЗ.
Створення віртуальних лабораторій, тренажерів – новий шлях
розв’язання проблеми якісного навчання та самостійної роботи студентів. Ця
проблема особливо актуальна в підготовці фахівців служби надзвичайних
ситуацій, у формуванні професійних умінь та навичок роботи в екстремальних
ситуаціях в навчальному процесі під час проведення теоретичних занять,
допуску до виконання завдань в реально діючому обладнанні, а також для
здійснення самостійного навчання студентів.
16. Схарактеризуйте тренажери-імітатори. Наведіть приклад їх
використання в навчальному процесі ВНЗ.
Протягом багатьох років тренажери та імітатори використовувались у
навчальному процесі для тих фахівців, робота яких була пов’язана з
професійним ризиком або потребувала значних витрат, а тому для
здешевленння та досягнення високого професіоналізму використовуються
тренажери та імітатори. Принцип їхньої дії полягає в тому, що в комп’ютері
створюється модель, робота якою максимально наближена до реального
устаткування, процесу. Учень виконує певні операції та одержує відгук
комп’ютерної системи.
На сучасному етапі в навчальній роботі набули поширення використання
тренажерів, імітаторів в галузях, що не потребують приладів та устаткування
(складання проектів, розрахунки схем, виконання певних операцій і т.п.).При
цьому використання імітаційного моделювання має суттєве значення в
навчальному процесі.
1. За допомогою тренажерів, імітаторів можна відтворювати практично
будь-яку ситуацію, моделювати пристрої, виробничі процеси. Кожний учень
навчається в ситуації, максимально наближеній до реальної виробничої.
2. Використання тренажерів, імітаторів, що базуються на персональних
комп’ютерах, дозволяє уніфікувати навчальний процес. Прикладом може бути
електронні лабораторії з хімії, фізики. Лабораторні роботи з цих предметів
можна виконувати в будь-якій комп’ютерній лабораторії за умов наявності
відповідної програми.
Контролюючі тренажери – програми тестування використовуються для
контролю знань студентів тем, котрі вивчаються в певному курсі. Вони також
можуть бути використані в процесі самопідготовки. Результати тестування
заносяться в електронний журнал обліку успішності за ECTS або рейтинговою
системами навчання.
Особливого значення набуває створення та використання тренажерів-
імітаторів, що надають можливість за умови відповідних змін параметрів тих
чи інших процесів здійснювати аналіз цих процесів, приймати відповідні
рішення, шукати шляхи оптимального розв’язання наявної проблеми.
Кожний студент має можливість роздивитися технічний пристрій,
розібратися з його складовими, а також виконати дії, що пов’язані з роботою
цього пристрою, проаналізувати їхнє виконання.
17. У чому полягають переваги віртуального моделювання?
Розвиток комп’ютерних анімацій дозволив створити та розвинути цілий
напрям мультимедійних ресурсів – віртуальне моделювання.
Моделювання – дослідження деяких явищ, процесів або побудова систем
об’єктів і вивчення їх моделей; використання моделей для визначення або
уточнення характеристик і раціоналізації способів побудови сконструйованих
об’єктів.
Віртуальні моделі мають певні переваги перед статичними моделями, які
ми бачимо на малюнках, підвищують якість засвоєння навчального матеріалу,
ефективність навчального процесу.
Такий підхід до вивчення механізмів і процесів, що відбуваються в них,
сприяє якісному формуванню знань, умінь студентів, надає їм можливість
самостійно вивчати відповідний матеріал та за необхідністю здійснювати його
багаторазове повторення.
18. Яким чином ІКТ використовується в здійснені самостійної роботи
студентів ВНЗ? Охарактеризуйте форми самостійної роботи.
Змінюється роль і місце самого викладача в процесі самостійної роботи
студентів. З традиційної, контролюючої функції акцент у його діяльності
переноситься на функцію управління зовнішніми чинниками: формування
вказівок, визначення характеру інформаційного середовища, включення
самостійних завдань у структуру занять (лекційних, семінарських, самостійної,
контрольної роботи та ін.), вибір методів роботи відповідно до поставленої
мети. Керуючи зовнішніми чинниками, викладач створює умови для розвитку
внутрішньої самостійності – цільових і вольових настановок, рефлексії,
виявлення цінностей.
Найбільшого використання в практичній діяльності знайшли такі форми
самостійної роботи:
− освоєння ІКТ, пошук необхідної інформації в мережі Інтернет;
− підготовка до лабораторних, практичних і семінарських занять;
− підготовка до тестування, аудиторної контрольної роботи,
самотестування на комп’ютері;
− підготовка до опитування, колоквіуму;
− виконання дипломних, контрольних робіт, завдань;
− підготовка до ділової гри, оформлення її результатів;
− написання доповідей, рефератів, статей, курсових робіт;
− виконання проектів та їх оформлення;
− написання звітів із практики, екскурсій;
− виконання курсового, дипломного проектів.
19. У чому полягає роль і місце ІКТ у здійснені поза
аудиторної діяльності студентів ВНЗ?
Зростаюча роль ІКТ у професійній підготовці сучасного фахівця сприяє
підвищенню інтересу до самих ІКТ, їхнього використання в професійній
діяльності, розв’язання широкого кола дослідницьких навчальних задач. ІКТ у
позааудиторній діяльності виступають як засоби комунікації, самовираження та
самореалізації.
Позааудиторна діяльність студентів із використанням ІКТ сприяє не
тільки більш якісній підготовці випускників ВНЗ до професійної діяльності в
інформаційному суспільстві, а й формуванню інформаційної культури фахівця.
20. У чому полягає мета, зміст та структура ЄІОС навчального
закладу?
Мета структура ЄІОС навчального закладу полягає у тому, щоб створити
одночасно робоче місце для студентів і викладачів, тобто інтегроване
середовище інформаційно-освітніх ресурсів (електронні бібліотеки, навчальні
системи і програми), програмно-технічних і телекомунікаційних засобів,
правил їхньої підтримки, адміністрування і використання, що забезпечують
єдині технологічні засоби інформації, інформаційну підтримку і організацію
навчального процесу, наукових досліджень, професійне консультування.
21. Яким чином ЄІОС навчального закладу забезпечує самостійну роботу
студентів ВНЗ?
ЄІОС є відображення освітнього простору ВНЗ, що є одночасно робочим
середовищем студента і викладача. Воно дозволяє спрямовувати студента на
співпрацю, розвивати такі якості особистості, як організованість,
дисциплінованість, уміння планувати свою діяльність. Можливості ЄІОС
забезпечують реалізацію необхідних умов для формування самостійності,
потреби в постійній самоосвіті. Це покладене в основу успішності та потреби
випускників на сучасному ринку праці. Також самостійна робота студента
полягає в тому, що студент маючи увесь матеріал для вивчення може
самостійно його опрацьовувати.
Творчі завдання
Завдання. Представте власну ідею використання різноманітних послуг
Інтернет у майбутній педагогічній діяльності:
− в процесі підготовки до уроку;
В процесі підготовки до уроку учитель може використовувати
різноманітні відео-уроки, презентації чи інші Інтернет ресурси. Зокрема,
сьогодні є LearningApps.org, де учитель самостійно може створити вправи для
будь-якого етапу уроку. Також є онлайн ресурси, де можна здійснювати
різноманітні побудови, тобто зображення фігур для кращої наочності.
− під час проведення уроку;
Під час проведення уроку учитель може використовувати різні послуги
Інтернету, зокрема використання онлайн-ресурсу LearningApps.org. зокрема, за
допомогою мультимедійної дошки можна використовувати різноманітні цікаві
факти, презентації, відео і аудіо матеріали з мережі Інтернету.
− в процесі роботи над проектом;
Знайти нову інформацію, щось цікаве щодо теми свого проекту і
використати його. Створивши свій блог, учитель може розповсюджувати
інформацію щодо проекту, залучати до роботи інших вчителів, зокрема і учнів.
− з метою підвищення кваліфікації;
Ознайомитись з науково-методичною літературою інших вчителів, їхнім
досвідом, зокрема методами навчання в інших країнах. Також можна
відвідувати різноманітні онлайн-курси для підвищення кваліфікації.
Знайомитись з новими програмними продуктами для більш ефективного уроку.
− в позаурочній роботі.
Вчитель може користуватися педагогічними програмними засобами або
Інтернет ресурсами, в яких містяться між предметні зв’язки з іншими науками
для всебічного розвитку дитини; пошук необхідної інформації в електроній
бібліотеці. Також є програми, які дають можливість в онлайн режимі
здійснювати співпрацю з учнями. Створення свого веб-сайту.
Завдання 2. Опишіть інформаційне освітнє середовище вашого
навчального закладу, кафедри та методику його використання в навчальному
процесі:
− в процесі традиційного навчання;
− за дистанційною формою навчання.
На основі нашого університету розроблено сайт ВДПУ. Зокрема сайт має
окремі рубрики: Абітурієнту, Головна, Факультети, Положення, Новини. На
сайт розміщена інформація про університет. викладачів, факультети,
дисципліни. Також є сторінка для дистанційної освіти, де студенти можуть
знайти потрібну їм інформацію. Проте факультети опубліковують інформацію
про свій факультет, про кафедри і їхню роботу.
Завдання 3. Проведіть віртуальну екскурсію у віртуальному музеї,
виставці.
Сьогоднішній темп життя занадто швидкий, люди не мають навіть часу
щоб подорожувати за кордоном, а іноді і можливості. За допомогою
сьогоднішньої віртуальної екскурсії людина зайшовши в мережу Інтернет може
відвідати онлайн-екскурсію будь-якого музею, звичайно якщо вона є.
Ось, наприклад, одна з таких екскурсій – Стара національна галерея в
Берліні. Тут зберігаються картини XIX століття – шедеври романтизму,
імпресіонізму, раннього модернізму з колекції Фонду прусської культурної
спадщини. Усіма залами галереї можна здійснити віртуальний тур, причому
більшість картин підписано і добре оцифровано: їх можна наблизити, щоб
розгледіти всі деталі. Найбільшої уваги заслуговують полотна «Чернець біля
моря» Каспара Давида і «У консерваторії» Едуарда Мане.
Ось, наприклад, одна з таких екскурсій – Білий дім (Вашингтон). Можна
дізнатись деякі цікаві факти. Всі президенти США при правлінні жили в Білому
Домі. Максимальний термін проживання – вісім років. Предмет, який в Білому
Домі є постійним і незмінним – ліжко в спальні Авраама Лінкольна. Іронія в
тому, що йому так ні разу й не вдалося в ньому поспати. Леді Абігайль Адамс
примудрилася натягнути мотузки в Східному залі площею 3200 кв. метрів, щоб
сушити білизну президента Адамса.
Завдання 4. Опишіть віртуальну модель з вивчаємої дисципліни та
методику її використання в навчальному процесі.
Завдання 5. Наведіть приклади виконання віртуальних лабораторних
робіт з будь-якої вивчаємої дисципліни, які переваги та недоліки такого підходу
до виконання лабораторних робіт?
Лабораторні роботи, які у шкільному курсі можна використати у якості
демонстраційних експериментів.
Комп’ютер на уроках математики Лабораторний практикум із фізики є
невід’ємною частиною курсу. При виконанні лабораторних робіт студенти
набувають навичок користування фізичними приладами та самостійного
експериментування, поглиблюють і практично закріплюють теоретичний
матеріал й отримують підтвердження фізичних законів на практиці та інше.
Традиційна методика виконання лабораторних робіт має ряд недоліків, серед
яких можна виділити такі:
- не у всіх ВНЗ є можливість організувати виконання лабораторних робіт
фронтально;
- невелика кількість годин, відведених на практикуми (менше 70), не
дозволяє організувати виконання робіт, що закріплюють основні закони фізики,
в достатній кількості;
- виконання робіт «бригадами» по 2-3 студенти ускладнює контроль
самостійності роботи кожного з них. Крім цього існує велика кількість
процесів, механізми роботи яких відомі, але безпосереднє їх спостереження
неможливе в реальному часі або ж експеримент дуже громіздкий і дорогий.
Зокрема, це стосується більшості процесів ядерної фізики, квантової механіки,
фізики напівпровідників, які відбуваються на мікроскопічному атомарному або
молекулярному рівні. Розширити методичні можливості при навчанні студентів
на сучасному етапі допомагає використання інформаційно-комп’ютерних
технологій. Ресурси сучасних комп’ютерних систем у цілому достатні для
проведення якісного модельного експерименту з екранною візуалізацією
процесів.
Завдання 6. Опишіть ЄІОС свого навчального закладу, його зміст,
наповнення та методику використання в підготовці майбутнього фахівця.
Комментарии
Отправить комментарий